Skip to content

Pojawiła się nowa opcja zamawiania jedzenia online

Choice QR to ciekawa i innowacyjna platforma, która pozwala restauracjom na digitalizację obsługi gości. Zapewnia możliwość dla restauracji, aby zbudować własną stronę internetową z cyfrowym menu, zamawianiem online i przetwarzaniem płatności dla zamówień na miejscu.

Wydaje się, że wielu restauratorów myśli o tym, jak mogą sprzedawać swoje produkty za pośrednictwem tych aplikacji. Dzieje się tak dlatego, że wydają się być wygodne dla klientów i oferują gwarantowaną sprzedaż po wyższej cenie niż pobierałaby zwykła restauracja. Istnieją jednak inne opcje dostępne dla przedsiębiorców, którzy chcą sprzedawać swoje jedzenie online i upewnić się, że ich biznes pozostaje rentowny. Jedną z opcji jest stworzenie własnej platformy lub skorzystanie z aplikacji zapożyczonych od dostawców technologii, takich jak Upmenu czy Restaumatiki. Trzecią opcją jest pojawienie się na Uber Eats lub Delicious – jest to jednak często krytykowane przez przedsiębiorców, ponieważ oznacza rezygnację z kontroli nad cenami, dostępnością i czasem dostawy.

Restauratorzy doskonale znają wyzwania, jakie stoją przed nimi w tej branży. Przy tak wielu innych restauracjach do wyboru, coraz trudniej jest się wyróżnić. Ale nie jest to niemożliwe – restauratorzy wciąż mogą znaleźć sposoby, aby uczynić swój biznes – wyjątkowym, nawet jeśli muszą zmierzyć się z gigantem, jakim jest Uber Eats. Uber przejął branżę dostaw żywności i utrudnił restauracjom konkurowanie z nimi. Restauracje, które chcą, aby ich klienci zamawiali za ich pośrednictwem, zamiast korzystać z kontakt uber eats, musiały zacząć oferować oferty i zniżki na swoje pozycje w menu, tylko po to, aby ludzie weszli do środka. Ale to nie jest trwały sposób na zarabianie pieniędzy przez restauracje i nie daje klientom żadnej zachęty do powrotu.

Co więc mogą zrobić restauratorzy? Potrzebują sposobu, aby odróżnić się od konkurencji i stworzyć lojalność wśród klientów, tak aby ciągle wracali. Jednym ze sposobów jest tworzenie doświadczeń związanych z przygotowywaniem potraw, które sprawiają, że każdy klient czuje się wyjątkowy i doceniony. Kiedy założyciel  Choice QR pracował w restauracji jako szef kuchni, zdał sobie sprawę, że wraz z rosnącą liczbą klientów rośnie chaos. Trudno było wymyślić, jak pomieścić wszystkich, a nie było prostego rozwiązania, aby prezentować menu na ekranach telefonów gości.

Pomysł na Choice QR narodził się z frustracji związanych z doświadczeniami gości. Chciał znaleźć sposób na usprawnienie doświadczeń gości na wszystkich etapach wizyty – od rezerwacji do płatności – i postanowił stworzyć go sam. Pomysł pojawił się w czasie, gdy restauracje szukały takich rozwiązań.

Dziś Choice QR to platforma, która obiecuje obniżyć koszty operacyjne restauracji o 30 procent. Miesięczny abonament za stronę z zamawianiem z funkcją dostawy lub samodzielnego odbioru wynosi 169 funtów netto.

Polska firma QR Code Generator, która dostarcza rozwiązania dla firm i osób prywatnych do generowania kodów QR, właśnie pozyskała znaczącą inwestycję od inwestorów. Finansowanie pozwoli firmie na pozyskanie ponad 1000 nowych restauracji w kraju w ciągu najbliższych 12 miesięcy. Nowe inwestycje będą pochodzić z 7 mln zł (1,5 mln USD) pozyskanych przez Choice QR w rundzie zalążkowej prowadzonej przez fundusz Presto Ventures. Finansowanie zapewniły również Reflex Capital, J&T Ventures i Purple Ventures, a także brytyjski Seedcamp znany z inwestycji w UIPath, Wise i Revolut.

1 Comment

  1. Paweł
    19 września 2022 @ 10:28

    Myślę, że taki system, ułatwi życie restauratorom. Co przełoży się na większą kontrolę nad zamówieniami.

Dodaj komentarz